Як правильно вказувати навички в резюме?

Hard skills (tangible skills, technical skills) — професійні навички

Сюди входять всі практичні вміння:

  • Foreign languages — іноземної мови: Italian (upper-intermediate), French (beginner) etc.
  • Computer programming — програмування: C++, Java, HTML / CSS  etc.
  • Computer skills — комп’ютерні навички: Adobe Photoshop, Microsoft Office etc.
  • A degree or certificate — ступінь чи сертифікат (сертифікати онлайн-курсів також)
  • Typing speed — швидкість набору тексту
  • Technical Writing — написання технічних статей
  • Statistical Analysis — статистичний аналіз
  • Data Mining — інтелектуальний аналіх даних
  • SEO (Search Engine Optimization) — пошукова оптимізація
  • SEM (Search Engine Marketing ) — пошуковий маркетинг

Soft skills (intangible skills) — особисті якості (або ж непрактичні навички)

Такі вміння важко чітко визначити по певній шкалі, але вони дуже цінуються. Їх ще називають “people skills” або “interpersonal skills” і пов’язують з емоційним інтелектом або “EQ” (Emotional Intelligence Quotient — коефіцієнт емоційного інтелекту). Сюди входять:

  • Time Management — тайм менеджмент (управління часом)
  • Leadership — лідерські якості
  • Empathy — емпатія (співпереживання, вміння поставити себе на чуже місце)
  • Negotiation — вміння вести переговори
  • Public Speaking — вміння виступати публічно
  • Teamwork — робота в команді
  • Communication skills — комунікаційні навички
  • Flexibility — гнучкість
  • Patience — терпіння
  • Persuasion — вміння переконувати

Поради:

Усі практичні навички обов’язково треба вказувати, щоб роботодавець одразу бачив, чи володієте ви необхідними вміннями. Коли йдеться про “особисті навички”, то тут треба особливий підхід, який ми вже розглядали.

“Професійні навички” і “особисті якості” треба вказувати окремо в резюме!

В резюме українською також можна використовувати англійські абревіатури, такі як SEO, SEM, HTML etc., але якщо ви не впевнені, що це всім відомий термін, як от “Data Mining, то краще вказати українською, щоб вас точно правильно зрозуміли.

Також пам’ятайте, що хоч резюме — це по суті стандартний документ, але намагайтесь виділяти свої “особисті навички” в залежності від вакансії. Якщо, наприклад, шукають людину для командної роботи над проектом, то вказуйте в першу чергу на досвід роботи в команді і комунікаційні навички, а не на самоорганізованість, тощо.

Не напихайте щонайбільше навичок в резюме! Краще вкажіть кілька з конкретними прикладами, ніж 10 в стовпчик.


Корисні посилання:

Навички, сортовані за професіями

Список навичок для резюме

Сортовані підбірки бізнес-навичок